Yritys

Nexans on saanut päätökseen Reka Kaapelin yritysoston Pohjoismaiden sähköistämiseksi

26.4.2023
Tervetuloa Reka!

Nexans on ilmoittanut saaneensa päätökseen ensiluokkaisia suur-, keski- ja pienjännitekaapeleita valmistavan Reka Kaapelin oston.

• Yrityksen liikevaihto vuonna 2022 oli 172 miljoonaa euroa. Yritysosto tukee kaikilta osin konsernin strategista tavoitetta tulla täysimittaisen sähköistymisen edistäjäksi, joka on sitoutunut auttamaan hiilineutraaliuden saavuttamista vuoteen 2030 mennessä.
  • Nexans ja Reka Kaapeli yhdistävät nyt yritysoston myötä ideansa ja asiantuntemuksensa pohjoismaisella tasolla. Nexansiin yhdistetty liiketoiminta jatkaa vastuullisuuden ja innovoinnin eturintamassa, jotta pohjoismaisille asiakkaille voidaan toimittaa laadukkaita ja turvallisia kaapeleita.

Pariisi, Ranska, 26. huhtikuu 2023 – Nexans on tänään ilmoittanut saaneensa päätökseen ensiluokkaisia suur-, keski- ja pienjännitekaapeleita valmistavan Reka Kaapelin yritysoston Suomessa saatuaan ostolle viranomaisten hyväksynnän. Nexans osti yrityksen Reka Industrialilta, joka on noteerattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.
Yritysosto on jälleen uusi merkkipaalu Nexansin matkalla täysimittaisen sähköistymisen edistäjäksi, joka keskittyy koko arvoketjuun.

Reka Kaapeli on toimittanut ensiluokkaisia kaapeleita energia-, infrastruktuuri- ja rakennusalalla toimiville asiakkaille jo yli 60 vuoden ajan. Sen pääkonttori on Hyvinkäällä, ja sillä on Suomessa kolme tuotantolaitosta, jotka täydentävät nyt Nexansin olemassa olevaa toimintaa Ruotsissa ja Norjassa. Vuonna 2022 Reka Kaapelin liikevaihto oli 172 miljoonaa euroa ja käyttökate 11 miljoonaa euroa.

Liittyvä asiakirja
pdf - 220.9 kB

Reka Riihimaki Production Plant

Yritys voi nyt Nexansin maailmanlaajuisten yhteyksien ja innovointimahdollisuuksien ansiosta luoda merkittävää lisäarvoa asiakkaille Pohjoismaissa ja niiden ulkopuolella. Sekä Nexansin että Reka Kaapelin yrityskulttuureissa painotetaan vastuullisuutta ja ensiluokkaista asiakaskokemusta.

Yritysoston myötä Reka Kaapeli yhdistetään osaksi Nexansin Distribution & Usage ‑liiketoimintaryhmää. Tämä avaa loistavia näkymiä sekä Reka Kaapelin että Nexansin tiimeille, jotka saavat jatkossa entistä enemmän synergiaetuja ja kehitysmahdollisuuksia.

“ Toivotamme Reka Kaapeli ‑tiimin tervetulleeksi Nexansiin. Reka Kaapeli on sitoutunut vahvasti energiasiirtymän vauhdittamiseen ja auttaa meitä kehittymään täysimittaisen sähköistymisen edistäjäksi. Reka Kaapelin asiantuntemus ensiluokkaisista ja turvallisista kaapeleista auttaa meitä myös jatkamaan laajentumista Pohjoismaissa. ”

Christopher Guérin

Chief Executive Officer of Nexans

“ Yritysosto tarjoaa Reka Kaapelin tiimeille uusia mahdollisuuksia kasvaa ja kehittyä jatkossa osana Nexansia. ”

Markku E. Rentto

Chairman of the Board of Reka Industrial

Kontaktisi

Emmanuel Guinot

CORPORATE COMMUNICATION DIRECTOR

Elodie Robbe-Mouillot

Investor relations

Aiheet, joista haluat saada lisätietoja:

Pakolliset kentät*

Tarkista osoite uudestaan.

Sähköpostiosoitteessa voi olla vain yksi @

Henkilötietosuoja

Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojesi käsittelyä ja käyttöä markkinoinnissa tai kaupallisissa tarkoituksissa.

Kiitos!

Kiitos että otit yhteyttä. Otamme piakkoin yhteyttä.

Virhe

Syntyi virhe. Yritä uudestaan.